To do list, obiective 2017

Sfârșitul de an este o perioadă în care majoritatea oamenilor își re-evaluează poziția de viață; este momentul când punem în balanță supărările și bucuriile anului ce s-a scurs; este momentul când realizezi că ai abandonat cea mai importantă relație, relația cu tine, încercând să faci pe plac familiei, prietenilor și colegilor. Este acel moment al listelor de obiective și promisiuni pentru anul ce vine, acesta este un exemplu de #todolist #obiective #planuri #strategii

#1 Fă curat în casă şi în viaţă, aruncă „lucrurile” care îți ocupă atât spațiul fizic cât și mintea. Spațiul ce te înconjoară este de cele mai multe ori o reflecție a minții tale, reprezintă cum îți organizezi gândurile. Astfel un șifonier îngrămădit, o casă dezorganizată relevă o gândire și un mod de viață complicat, incapabil să renunți sau să îți organizezi prioritățile; în timp ce sertarele sau spațiile goale păstrează o vie amintire, o speranță, dar totodată nu îți permite să mergi mai departe.

3ijn-iawfs-celia-spenard-ko

#2 Adoptă un stil de viață sănătos. Alimentația și sportul au un impact major asupra sănătății noastre atât fizice cât și psihice. Alimentele influențează chimia organismului, oferindu-i necesarul zilnic de substanțe nutritive pentru o bună funcționare, mai mult stările noastre afective sunt influențate direct de alimentele consumate. Sportul joacă deasemenea un rol important în menținerea organismului sănătos, îmbunătățește circulația sanguină, stimulează sistemul imunitar, reduce inflamațiile intestinale şi contribuie la reducerea nivelului de insulină, mai mult studiile demonstrează ca antrenamentele aerobice te ajuta sa îți depășești eventualele probleme de anxietate, depresie, stres, învățare si chiar problemele de atenție și concentrare.

uqs1802d0cq-katie-smith.jpg

#3 Ascultă-ți corpul. Gândurile, sentimentele și comportamentul nostru se află într-o congruență permanentă, dacă ceea ce gândești nu este ceea ce spui sau ceea ce simți, te afli într-un moment de disonanță, aici intervine abilitatea de a-ți asculta corpul, el este primul care sesizează anxietatea, frica sau iritarea. Acordă-ți timp și ascultă ce îți transmite corpul, învață să citești mesajele corporale și să recreezi congruența minte-corp. Întrebarea pe care poți să ți-o pui, înainte să iei o decizie importantă, este: Cum mă face să mă simt acest lucru?

ut0pkbam8kg-kristopher-allison

#4 Înconjoară-te de iubire. Când mă gândesc la iubire, am în minte sentimentul pur, de intimitate, capacitatea de a construii relații intime, sincere cu cei din jur și nu sentimentul romantic de dragoste. Înconjoară-te de iubirea sinceră, de prieteni care îți vor binele, care te acceptă așa cum ești și nu încearcă să te schimbe, care îți sunt alături și manifestă respect, căldură și autenticitate. Renunță la acel prieten „toxic” care te golește de energie atât fizic cât și psihic.

npcecwx6-d0-andrew-branch

#5 Construiește relații pozitive, în care îți poți exprima gândurile și sentimentele fără a fi judecat sau marginalizat. Respectul în relație se manifestă prin capacitatea de a oferii și a primii dreptul de a gândii, simții și a acționa în felul tău unic și personal. Căldura în relație se întreține prin acceptarea și înțelegerea reciprocă; iar autenticitatea se manifestă printr-un comportament deschis și onest în relație cu celălalt.

asahnlc0vhq-everton-vila

#6 Fii tu însuți. Renunță să te mai compari cu ceilalți, chiar și comparația pozitivă poate fi dăunătoare, trezind în tine sentimente de superioritate, ce mai devreme sau mai târziu se vor întoarce împotriva ta. Fiecare om este valoros în felul său și toți merită o șansă.

tinsh7sx58y-tiko-giorgadze.jpg

#7 Fii corect. De câte ori încerci să ascunzi adevărul nivelul de anxietate și de stres va crește și vei fi nevoit să continui minciuna odată începută, lucru ce te va împiedica să dezvolți relații pozitive cu ceilalți. În ceea ce privește auto-dezvăluirea, este important ca informațiile împărtășite despre sine să păstreze caracterul prezentului „aici și acum” ce pot ajuta la construirea unei relații empatice. Este de preferat o formulă de genul: „nu pot vorbi despre asta acum; nu sunt pregătit/ă, încă” decât o minciună.

c333d6yehi0-aaron-burden

#8 Mulțumește-te cu puțin. Societatea de consum în care trăim ne prezintă fericirea ca un cumul de obiective: casa, mașina, relația perfectă. Ne-atingerea acestor obiective dă naștere sentimentelor de frustrare, anxietate, vină, incompetență sau chiar inadecvare socială. Mulțumește în fiecare clipă pentru ce ai și bucură-te de„puținul” ce ți-a fost oferit. Bucură-te de-o floare, de soare, de un zâmbet, de viața pe care o ai.

q4pvx80itz0-eduard-militaru

#9 Preia controlul asupra vieții tale. Preia controlul asupra vieții tale, nu-i mai lăsa pe ceilalți să îți spună cum să îți trăiești viața. Stabilește-ți singur/ă obiectivele, visele și urmează-le. Această nu este decât o listă orientativă, îți poți creea propria listă sau o poți adapta pe aceasta nevoilor tale. Important este ca tu să fi cel care decide și să îți asumi responsabilitatea faptelor tale. Construirea listei oferă ca beneficiu direct conștientizarea și acceptarea pe deplin a unicității, dar și a potențialității latente de a deveni în mai mare măsură persoana care ai vrea să fi.

ompaz-dn-9i-greg-rakozy

#10 Găsește un psihoterapeut. Dacă simți că ai nevoie de ajutor pentru a-ți stabilii obiectivele, a-ți descoperi potențialul sau pentru a-ți face ordine în gânduri nu ezita să apelezi la ajutorul unui psihoterapeut. Rolul psihoterapeutului este să te însoțească în drumul tău spre cunoaștere, să îți fie alături afișând o grijă caldă, o atitudine care spune „îmi pasă”, o înțelegere empatică și o acceptare congruentă cu valorile morale. Împreună cu psihoterapeutul vei construi strategii de soluționare a obiectivelor, dar tu ești cel care le va experimenta și tu vei fi stăpânul lumii tale.

15666290_1258564040899113_1692269154_n-1

Dacă ai dubii sau îndoieli îţi stăm la dispoziţie, poţi adresa o întrebare folosind formularul de contact sau ne poți trimite gândurile tale, lista ta de obiective pentru anul 2017.

Gândiţi-vă la trecerea dintre ani ca la o poartă. Puteţi să treceţi prin această poartă în noul an şi să luaţi cu voi doar lucrurile şi gândurile bune sau puteți să cărați bagajul greu al dezamăgirilor încă un an. LA MULŢI ANI!