Cel ce nu cercetează o caută cu lumânarea.

Astăzi am nevoie de ajutorul vostru, pentru a demonstra „Influența imaginii sociale a corpului asupra tulburărilor de comportament alimentar”. Acesta fiind și titlul ales de mine pentru lucrarea de licență. Pentru a demonstra ipotezele mele, pun la dispoziția voastră două chestionare pe care v-aș ruga să aveți amabilitate de a le completa. Primul este  Testul atitudinilor alimentare (EAT-26) și va fi corelat cu un Test ce măsoară influența modelelor sociale asupra corpului (QIMEC), acesta urmărește influența mass-media, influența mesajelor verbale și a situațiilor sociale  asupra imaginii corporale.  Rezultatele vor fi publicate pe site și pe pagina de facebook prietenul invizibil.

„Nu există cercetare care să nu fie totodată și căutare de sine și, într-o oarecare măsură, introspecție” (A.Besancon)

Vă rog să completați formularul de mai jos cât mai exact, sincer și complet posibil. Nu există răspunsuri corecte sau greșite. Toate răspunsurile sunt confidențiale.

 Completare formular 

sondaj

Argument

Comportamentele și influențele, care antedatează tulburările de comportament alimentar, pot fi împărțite în factori de vulnerabilitate biologici, factori de predispoziție psihologici și influențele societății.  Dimensiunea socio-culturală s-a transformat în ultimele secole de la „figura reproductivă” din perioada Evului Mediu, în care femeia era corpolentă, ca simbol al fertilității; la „figura maternă”, început de secol XVII, ce  ilustra feminitatea prin  accentuarea sânilor și a coapselor;  la imaginea secolului XX, în care pierde din rolul feminin al reproducerii și capătă dimensiuni atletice și o independență de tip androgin. În literatura de specialitate a ultimelor decenii se subliniază impactul cultural al idealului feminin de suplețe corporală, asociat în mod constant competenței și competivității.

Adolescenți sunt cei mai expuși influenței sociale, nevoia lor de apartenență și identificare fiind maximă în această perioadă. Așa cum afirma și Modrea (2006), adolescenții sunt intens subsumați socializării iar imaginea de sine și implicit cea corporală, se dezvoltă prin interiorizarea opiniilor celor din jur cu privire la sine, odată cu multiplicarea statusurilor și rolurilor sociale. Ei sunt în permanentă căutare de informații exterioare pentru a-şi forma şi completa identitatea de sine. Factorii  sociali sunt esențiali în formarea imaginii corporale şi ei se află sub impactul media. Presiunile sociale asupra adolescentului, și nu numai, vin atât din partea familiei, a anturajului, a societății, cât și din partea mass-mediei, aceasta exercitând cea mai puternică presiune asupra imaginii corporale.  Presa este un predictor semnificativ al insatisfacției corporale în primul rând prin inducerile sugestive de imaginii pe care le transmite și în al doilea rând prin internalizarea, de către adolescenți, a standardelor corporale. Un rol important îl joacă comparația socială care este întâlnită atât în rândul fetelor cât și în rândul băieților și valorizarea prin mijloacele specifice mediei a unui corp suplu, un ideal de frumusețe care de cele mai multe ori nu este conform cu anatomia individului și potențialitățile sale.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s