Stiloul este limba gândului

Aceasta este o invitație la a scrie într-o formă terapeutică, dat fiind faptul că scrierea reprezintă un spaţiu de reflexie care susține, activează și alină psihicul. Sinele este un sine narator pe care dacă nu l-am avea pentru a ne povesti istoriile de viaţă l-am inventa.

„Viața este șansa ta de a exprima Sinele în cel mai palpitant și creativ mod cu putință”

Avantajul scrierii terapeutice este transformarea unui moment traumatic în sănătate psihică și fizică, fiind cunoscut faptul că experiențele personale sunt procesate cu ajutorul limbajului. Așezarea sentimentelor pe hârtie este un mod de a recupera ceea ce se credea pierdut și reprezintă primul pas în vindecarea sufletului. Pierderea unei persoane dragi este întotdeauna dureroasă, să vorbești despre această pierdere nu este ușor, dar scriindu-i o scrisoare persoanei care te-a abandonat face ca pierderea să fie mai ușor de suportat și ne permite sa ne continuăm viața și să înțelegem că modul în care noi am trăit evenimentele din trecut reprezintă doar o parte a realității, realitate trăită de către copil dar nu și de către ceilalți implicați.

„Scrisul este un mod de a te apropria de ceea ce nu știai că ști!”

Personal am început să îi scriu tatălui meu. La început scrisorile erau pline de resentimente și reproșuri dar în timp au început să apară amintirile frumoase pe care le-am închis într-un sertar uitat al memoriei. Am înțeles de ce iubesc să conduc, pentru că de fiecare data când mergeam cu mașina mă ținea în brațe și conduceam împreună. Am înțeles de ce iubesc Tae bo, de ce îmi plac ceasurile bărbătești și de ce refuz să vorbesc cu el. Sunt încă pe drum, dar sunt cu un pas mai în față datorită scrierii terapeutice. Şi chiar dacă el nu o să primească niciodată scrisorile mele, ele sunt pentru mine nu pentru el căci poți vindeca sufletul tău dar nu și pe al celuilalt, dacă nu este pregătit să se schimbe.

Iubesc să conduc, mă liniștește să fiu iar în brațele tale
Iubesc să conduc, mă liniștește să fiu iar în brațele tale

Scriind despre un subiect dificil învățăm să controlăm „monstrul”, să ne obișnuim cu situația și astfel aceasta își pierde din forță ocupând mai putin spațiu în gândurile noastre. Scrierea terapeutică este o oportunitate de a fi liber, de a împărtăși secretele și astfel se eliberează energia pe care psihicul o folosește pentru a fugi de realitate. Etichetarea emoțiilor reprezintă trecerea de la analogic la digital, generând o poveste pe care copilul a trăit-o într-un fel dar pe care adultul are acum posibilitatea să o rescrie, având un nou cadru de referință prin care privește lumea. Utilizarea scrierii terapeutice crește capacitatea de exprimare și înțelegere a sentimentelor, gândurilor și reacțiilor într-un mod mult mai profund. Eliberarea pe care o oferă scrisul va permite o eliberare în plan social, o deschidere spre noi experiențe pozitive.

„Stiloul este limba gândului!”

Cu ajutorul scrierii terapeutice transformi monologul vocilor interne într-un dialog în care fiecare voce să aibă dreptul la replică, să fie combătută sau înțeleasă. Folosind capacitatea de a dialoga cu noi înșine pentru a gândii, pentru a înțelege, pentru a descrie sentimentele și trăirile noastre ne ajută să conștientizăm acele idei sau sentimente cărora nu le-am acordat suficientă atenție. Se poate folosi scrierea terapeutică pentru a da voce ruminațiilor, pentru a te învârti în cerc, în jurul acelorași idei și să te întorci în punctul inițial sau poți construi un drum nou, un nou cadru de referință pentru a înțelege mai bine universul tău și lumea în care trăiești.

Exercițiu:

Poți pune în cuvinte emoțiile care te sperie?

Cum să scrii:

  • Urmărește primul impuls, nu gândi.
  • Uită în timpul exercițiului de regulile gramaticale.
  • Nu te preocupa pentru conținut, scrie pur și simplu.
  • Fii cât mai descriptiv, detaliile pot fi importante la recitirea textului.
  • Nu te opri, păstrează mâna în mișcare, pauzele invită la cenzură.
  • Du-te direct la rană și scrie, scrie chiar și atunci când doare, chiar și atunci când plângi.

Încearcă să îți imaginezi viața ca pe o poveste și scrieți ție, cea care vei fi peste 5/10 ani continuând să te comporți la fel, folosind aceleași mecanisme de apărare și de soluționare a problemelor și vezi unde te vei afla peste 5/10 ani, și dacă viața pe care ți-ai imaginat-o este viața pe care ți-o dorești? Dacă povestea pe care ai scris-o nu este ceea ce îți dorești de la viața ta, ai acum ocazia să o schimbi, ai ocazia să îți creezi propria poveste în care tu ești și naratorul și eroul vieții tale. Să scrii despre tine este un mod de a pune ordine în lumea ta, de a te descoperii și de a face terapie, unde tu joci atât rolul de client cât și de terapeut.

„Viața ta se va schimba la un cuvânt de al tău!”

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s